You are here: Home » Podział rowerków treningowych » Podział rowerków treningowych ze względu na pozycję ćwiczeń

Podział rowerków treningowych ze względu na pozycję ćwiczeń

Rowerek treningowy to bardzo dobre rozwiązanie dla osób które chcą zadbać o swoją sylwetkę ale nie mają czasu na ćwiczenie w terenie. Dla nich najlepszym rozwiązaniem jest zakup talowego urządzenia do domu. Lecz jaki rowerek wybrać?

 Rowerki treningowe można podzielić na dwie grupy ze względu na :
  • pozycję ćwiczeń
  • typ budowa mechaniczna

W tym artykule przedstawię podział rowerków ze względu na preferowaną pozycje ćwiczeń a tutaj znajdziecie Podział rowerków treningowych ze względu na budowę mechaniczną.

źródło: http://www.hop-sport.pl/

źródło: http://www.hop-sport.pl/

 Rowerki poziome

Zostały skonstruowane specjalnie z myślą o osobach, które w warunkach zimowych nie mogą pozwolić sobie na jazdę na rowerach poziomych. Są świetnym rozwiązaniem dla osób otyłych oraz dla tych, którzy mają różne problemy z kręgosłupem. W tym przypadku trenujemy jazdę na leżąco. Pedały w rowerku są w wyciągnięte do przodu a siedzenie ma oparcie. Myślę, że jest to najwygodniejsza forma treningu. Plecy z pewnością odpoczywają. Do większego wysiłku są zmuszone mięśnie brzucha.

To urządzenie sprawdzi się rewelacyjne u osób wykonujących zawody wymagające pozycji siedzącej.

źródło: http://www.hop-sport.pl/

źródło: http://www.hop-sport.pl/

 Rowerki pionowe

Są rowerki które najbardziej przypominają normalne rowery. Tutaj możemy ustawić kierownicę i siodełko tak abyśmy byli wyprostowani bądź lekko pochyleni do przodu. Treningi na tym rowerku przynoszą korzyści zdrowotne dla osób borykającymi się z chorobami układu krążenia oraz wzmocnią układ oddechowy. Tutaj pozbędziemy się tkanki tłuszczowej z mięśni nóg .

źródło: http://www.hop-sport.pl/

źródło: http://www.hop-sport.pl/

 Rowerki spinningowe

Ten rodzaj rowerka ma większe gabaryty niż wyżej wymienione modele, dlatego decydując się na jego zakup musimy zastanowić się czy mamy wystarczająco dużo miejsca w domu. Został skonstruowany z myślą o osobach uprawiających kolarstwo. Na tym urządzeniu sylwetka jest mocno pochylona do przodu. Tutaj chodzi o to by wypracować jak największą prędkość. Najlepiej trenować na nim na siłowni. Przy odpowiednim trenerze i w większej grupie będziemy bardziej zmotywowani do większego wysiłku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *