You are here: Home » Ciekawostki » Dla kogo rowerek treningowy jest dobrym rozwiązaniem?

Dla kogo rowerek treningowy jest dobrym rozwiązaniem?

Oczywiście dla wszystkich, którzy mają ochotę i możliwości przeprowadzania treningów na rowerkach treningowych mogą na nich ćwiczyć. Jednak, są przypadki, w których lekarze szczególnie polecają ten rodzaj treningu. Pamiętajmy o tym, że każdy przypadek jest inny i przed rozpoczęciem treningów trzeba najpierw poradzić się swojego lekarza. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

rower 2

źródło: www.hop-sport.pl

Na rowerku treningowym może jeździć każdy to ma na to ochotę i wystarczająco siły. To jest bardzo dobry sposób na rozruszanie swoich mięśni. Taki trening nie obciąża stawów co również wpływa pozytywnie za nasze ciało.

Jest polecany jako forma treningu dla osób z nadwagą.

To również dobra alternatywa dla tych, którzy nie mogą biegać. Jazda na rowerze nie wymaga aż takiego wysiłku fizycznego jak bieganie. Podczas treningu na rowerku stacjonarnym mamy pewność, że o nic się nie potkniemy oraz niczego sobie nie uszkodzimy.

Osoby które mają troszkę więcej ciałka, pewnie zastanawiają się:

Jak jeździć na rowerku treningowym by jak najszybciej stracić zbędne kilogramy?

Na początku należy się przygotować do takiego treningu. Tutaj niezbędna jest rozgrzewka po to aby przygotować mięśnie do większego wysiłku. Dzięki niej nasz organizm będzie lepiej dotleniony a na drugi dzień nie odczujemy skutków ubocznych jakie może nam przynieść intensywny trening, czyli nie będziemy mieli zakwasów.

Jak przed każdym wysiłkiem fizycznym należy trochę się porozciągać. Ważne aby przeprowadzić taką rozgrzewkę by wszystkie mięśnie i stawy mogły się trochę rozruszać.

źródło: www.hop-sport.pl

źródło: www.hop-sport.pl

Po rozgrzewce można spokojnie wsiąść na rowerek i powoli zwiększać tempo pedałowania.

Tutaj długość i intensywność pedałowania powinna być zależna od rodzaju treningu jaki chcemy przeprowadzić:

  • spinning
  • trening aerobowy
  • trening interwałowy

Nie zależnie od przeprowadzanego treningu na koniec również należy trochę się porozciągać. Trzeba pamiętać o tym, że powinniśmy mierzyć swoje siły na zamiary aby uniknąć różnych kontuzji. Do wszystkiego trzeba się przyzwyczaić, nasze mięśnie też tego potrzebują. Zbyt długa oraz intensywna praca nie rozciągniętych mięśni spowoduje, że na drugi dzień na nic nie będziemy mieli siły.

Odchudzanie wymaga czasu, dlatego musimy być cierpliwi i wytrwali w treningach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *