You are here: Home » Programy treningowe » Ćwicz z nami! Trening Interwałowy na rowerku treningowym

Ćwicz z nami! Trening Interwałowy na rowerku treningowym

Rowerek treningowy to świetny przyrząd do ćwiczeń. Za jego pomocą można wykonywać różne rodzaje treningów, w tym trening interwałowy. Tutaj wyjaśnię na czym polega ten typ treningu.

Czym właściwie jest trening interwałowy?

Wszystkie osoby, które chcą rozpocząć swoją przygodę ze sportem, powinny znać podstawowe określenia treningów.

Trening interwałowy to zestaw intensywnych ćwiczeń, które pozwalają na zgubienie zbędnej tkanki tłuszczowej w bardzo krótkim czasie. Jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które nie mają zbyt wiele wolnego czasu. Pierwsze zauważalne efekty widać już po pierwszym tygodniu ćwiczeń. Wystarczy ćwiczyć po kilka minut dziennie co dwa – trzy dni w tygodniu. Taki trening, oprócz spalania tkanki tłuszczowej poprawia wytrzymałość, zwiększa siłę oraz szybkość. Ogólne rzecz ujmując, dzięki treningowi interwałowemu długo utrzymamy dobrą kondycję.

 rewer 9

W treningu interwałowym ważna jest intensywność ćwiczeń. Tutaj bardzo ważne są interwały, czyli określone czasy, w których na początku ćwiczy się bardzo intensywnie a po kilkunastu sekundach następuje zwolnienie tempa na średnie.

Trening interwałowy nie jest czymś skomplikowanym, są to proste ćwiczenia, które w bardzo szybki sposób potrafią zmęczyć każdego sportowca. Długość i rodzaje ćwiczeń muszą być dostosowane do kondycji fizycznej danej osoby. Dzięki zachowaniu tej zasady nie narazimy swojego ciała na kontuzje.

serce

Osoba, która chciałaby wykonywać treningi interwałowe powinna najpierw zapytać swojego lekarza o to, czy nie ma żadnych przeszkód zdrowotnych, które mogłyby stanowić potencjalne zagrożenie dla zdrowia podczas wykonywania intensywnych ćwiczeń.

Trening interwałowy na rowerku treningowym:

Aby dobrze wykonywać ćwiczenia interwałowe najlepiej zapisać się na siłownię. Tam, trener pokaże nam jak poprawnie wykonywać takie ćwiczenia.

W treningu interwałowym ważna jest intensywność ćwiczeń, interwały oraz czas wykonywania ćwiczeń i odpoczynku. Przed rozpoczęciem treningu, powinniśmy powiedzieć trenerowi, co chcemy osiągnąć, dzięki temu przedstawi nam najbardziej odpowiedni dla nas trening.

Przed pójściem na siłownię pamiętajmy o zasięgnięcia porady u naszego lekarza. Jeżeli nie będzie widział żadnych przeciwwskazań do intensywnego treningu, powinniśmy pomyśleć o zapewnieniu sobie odpowiedniej motywacji do ćwiczeń, ponieważ zgubienie zbędnej tkanki tłuszczowej jest długotrwałym procesem i wymaga od nas regularnych ćwiczeń.

A Ty, próbowałeś kiedyś treningu interwałowego?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *