You are here: Home » Ciekawostki » Co lepsze: Biegi czy jazda na rowerze?

Co lepsze: Biegi czy jazda na rowerze?

Z pewnością wiele osób staje przed tym dylematem chcąc zmienić coś w swoim życiu i zacząć uprawiać jakiś sport. Zastanówmy się jakie korzyści może przynieść jazda na rowerze a co osiągniemy trenując jedynie biegi.

Do poprawienia naszej sylwetki i samopoczucia wystarczy odpowiedni trening. Najlepszy jest taki, który sprawia nam wiele radości i daje dużą satysfakcję. To w jaki sposób i na czym chcemy ćwiczyć jest sprawą indywidualną, każdego człowieka. Mam nadzieję, że niżej wymienione korzyści pozwolą Tobie podjąć samodzielną decyzję.

Która z przedstawionych opcji jest najbardziej odpowiednia dla Ciebie?

bieganie

Biegi

 

Co się dzieje podczas biegania:
  • Dzięki takiemu wysiłkowi tracimy dużo kalorii, W zdecydowanie krótszym czasie możemy spalić więcej tkanki tłuszczowej niż byłoby to możliwe podczas treningu na rowerze
  • Bieganie uaktywnia wiele partii mięśni. Taki wysiłek pobudza mięśnie: ud, łydek, brzucha, pośladków, rąk, klatki piersiowej oraz pleców
  • Dotleniamy swoje ciało, dzięki czemu wszystkie mięśnie pracują lepiej
  • Redukujemy poziom stresu
  • Zwiększamy swoją kondycję fizyczną i odporność
  • Przyspieszamy metabolizm
  • Działamy korzystnie na układ oddechowy i krwionośny

Czego potrzebujemy do rozpoczęcia biegania

Przede wszystkim niezbędne jest tutaj zezwolenie swojego lekarza. Dzięki niemu dowiemy się czy nie zaszkodzimy sobie intensywnymi treningami fizycznymi.

Jeżeli mamy pozwolenie, potrzebne będą nam odpowiednie buty i dres do biegania.

biegacz

Minusy biegania

  • Różne choroby uniemożliwiają uprawianie tego sportu, np.: choroba niedokrwienna serca, zaburzenia rytmu serca, otyłość, niewyrównana cukrzyca, choroby serca i inne
  • Silne obciążenie stawów, z tego powodu bieganie nie jest wskazane u osób otyłych
  • Drogi sprzęt sportowy umożliwiający bieganie w domu

jazda na rowerze

 

Rower

 

Co się dzieje podczas jazdy na rowerze

  • Podobnie jak w bieganiu, poprawiamy swoja kondycję.
  • Wydzielają się endorfiny, które podnoszą poziom naszego zadowolenia.
  • Dotleniamy cały organizm, co ma pozytywny wpływ na całe ciało.
  • Spalamy tkankę tłuszczową, w prawdzie w mniejszych ilościach niż przy bieganiu.
  • Ćwicząc nie obciążamy stawów.
  • Jazda na rowerze pobudza te same partie mięśni co bieganie, lecz dzięki jeździe rowerowej możemy szybciej ujędrnić pośladki a nasze łydki będą ładnie uformowane.
  • W łatwy i przyjemny sposób poprawimy kondycję i wytrzymałość.
  • Jazda na rowerze nie jest tak męcząca jak bieganie.
  • Redukujemy stres.

Czego potrzebujemy do rozpoczęcia intensywnych ćwiczeń na rowerze

Tak samo jak w przypadku biegania potrzebujemy zezwolenia lekarza. Oprócz tego będziemy musieli zaopatrzyć się w wygodne buty ze sztywną podeszwą, Lekki strój sportowy, który nie będzie krępował nam ruchów. Jeżeli zamierzamy ćwiczyć na normalnym rowerze terenowym niezbędny będzie również kask rowerowy.

rower

 

Minusy jazdy na rowerze

  • Ta przyjemność trochę kosztuje, zwykły rower kupimy w granicach 1200 złotych. Jednak rowerki treningowe zaczynają się już od 200 zł.
  • Spalimy mniej kalorii niż podczas biegania.

Więc która opcja jest dla ciebie najlepsza, rower czy biegi?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *